Gender Sexuality Alliance

Sinds 2013 heeft het Gymnasium Novum een Gender Sexuality Alliance (GSA). Een GSA bestaat uit een groep leerlingen en docenten die willen dat hun school veilig is voor iedereen. Door alle vooroordelen die er vaak hangen rond homoseksualiteit kan het moeilijk zijn om uit de kast te komen als lesbisch, homo, bi, transgender of iets anders. Dat moedigt niemand aan om eerlijk te zijn hierover.

Een GSA is dus belangrijk. Om te laten zien dat je opkomt voor lesbiennes, homo’s en bi’s. Iedereen is nu eenmaal anders en iedereen houdt van andere dingen, dat is een feit. Onze GSA kan ervoor zorgen dat dit gedachtegoed door onze school verspreid wordt zodat iedereen zichzelf kan zijn.

Als je het hiermee eens bent en je bent bereid om je hier af en toe voor in te zetten willen we heel graag dat je je aanmeldt voor de GSA. Dat kan door een mailtje te sturen naar gsa@gymnasiumnovum.nl.

Dus, meld je aan en remember:

LOVE IS LOVE

Gender and Sexuality Alliance (GSA)

De letters GSA staan voor Gender and Sexuality Alliance: een verbond tussen allerlei seksuele oriëntaties, sekses, gender identiteiten en gender expressies.

De GSA is er voor iedereen! Wat mannelijk of vrouwelijk is bepaal jezelf, of je nu een cisgender, transgender, non-binair of intersekse persoon bent. Net zoals jij zelf weet op wie of wat je valt, of je nu hetero, gay, bi, pan, aseksueel of in dubio bent.

GSA’s in Nederland krijgen steun van het COC. Dat is een organisatie die opkomt voor lesbiennes, homo’s, bi’s, trans- en interseksepersonen. COC steunt GSA’s met gratis actiemateriaal, lokale ondersteuning door GSA-coördinatoren, regionale en landelijke GSA-dagen en landelijke campagnes zoals Paarse Vrijdag of de International Day of Silence.

Lees meer op https://www.gsanetwerk.nl/