Ouderraad

Goed onderwijs voor onze kinderen vinden we belangrijk. Als ouders willen we daar, op onze manier, graag een bijdrage aan leveren. Daarom heeft Gymnasium Novum een Ouderraad.

Snel naar

Hoe geven we hier invulling aan?

Dat doen we onder andere door de schoolleiding gevraagd en ongevraagd advies te geven over zaken die er naar onze mening toe doen. Om dit effectief te laten zijn, zoeken we zoveel mogelijk afstemming met de schoolleiding over onderwerpen die al op hun agenda staan. Het kan daarbij bijvoorbeeld over inhoudelijke onderwerpen gaan, de wijze waarop iets binnen het Gymnasium Novum verloopt of communicatie met ouders. We dienen ook als een klankbord en geven signalen door die we zelf ervaren of van andere ouders doorkrijgen.

Verder helpen we de schoolleiding met allerhande praktische zaken waar ouders belang aan hechten, zoals

• Open Avond en Open Dag
    • Een thema-avond voor ouders (en leerlingen)
    • Eindexamen-cadeau
    • Een bijdrage aan de nieuwsbrief van het Gymnasium Novum.

Wie zijn we?

De Ouderraad bestaat uit ouders met leerlingen uit alle leerjaren op het Gymnasium Novum. We zijn een vertegenwoordiging van ouders, maar niet gekozen. We geven signalen door die leven bij ons en die we horen van andere ouders, maar spreken niet namens alle ouders.

We vergaderen ongeveer een keer in de twee maanden gedurende het schooljaar met de schoolleiding en onderhouden contact met de Medezeggenschapsraad. We hebben ook contact met de Leerlingenraad.

Verslagen van de vergaderingen

Hier vindt u de verslagen van onze vergaderingen.

Verslag vergadering 18 januari 2022

Lid zijn van de Ouderraad

Een ouder die lid wordt van de Ouderraad neemt deel aan de vergaderingen. Daarnaast verrichten alle leden specifieke taken, waaronder de helpende hand bieden bij praktische zaken (zie boven), signalen verzamelen van andere ouders, contact houden met de leerlingenraad en afstemming met andere ouders.

Elk jaar werven we in ieder geval twee nieuwe leden onder de nieuwe brugklasouders en zo nodig in andere leerjaren.

Leden Ouderraad 2023-2024

Sanne Overbosch, voorzitter (ouderraadslid voor het 4e en 6e leerjaar)
    Michiel Gorsse, secretaris (ouderraadslid voor het 3e leerjaar)
    Wendy van Ulden (ouderraadslid voor het 6e leerjaar)